Followers

Tuesday, May 04, 2010

Harapan

"Hidup perlu sabar kerana apa sahaja yang terjadi semuanya atas izin Allah.
Tidak ada suatu yang terlepas daripada keizinan-Nya.
Sama ada berjaya ataupun gagal, semua itu atas izin-Nya.
Jadi perlu berdoa bersungguh-sungguh bagi mendapatkan keizinan Allah supaya berjaya.
Sentiasa bersangka baik kepada Allah kerana bersangka baik itu adalah harapan.
Manusia yang tidak bersangka baik adalah manusia yang tidak ada harapan.
Manakala manusia yang sentiasa memasang harapan, adalah manusia yang bersangka baik dengan Allah."

Ya...
Aku perlu terus memasang harapan dan bersangka baik.
Aku boleh sahaja gagal, tetapi aku tidak boleh bersangka buruk dan hilang harapan.
Itu yang aku pasti.
Allah bersama dengan orang yang benar dan sabar dan aku berharap pada masa hadapan, aku adalah orangnya...
InsyaAllah

No comments:

Post a Comment