Followers

Friday, September 23, 2011

.....

Akhir-akhir ini banyak desas-desus yang meruntun hati sampai ke telinga saya. Kadang-kadang ia menyebabkan hati kecil saya sedikit terasa bila terkenangkan kata-kata 'mereka'. Tak mengapalah... saya terima kata-kata itu sebagai penguat semangat buat saya.

Kalau dikira, dihitung, tiada apa-apa yang hendak dibanggakan dengan saya ini. Hanya kerana saya suka 'travel'... saya diperkatakan sedemikian? owh... sungguh tidak adil! Saya travel bukan untuk berlagak, jauh sekali untuk menunjuk-nunjuk. Sejujurnya TIDAK!

Travel... saya boleh katakan itu salah satu 'ubat' jiwa buat saya. Secara tidak langsung saya belajar mengenal diri sendiri bila semakin jauh saya mengembara. Belajar cara hidup dan budaya orang.. itu menarik pada saya.

Saya hanya suka travel. Itu saja kelebihan yang saya ada.

tapi banyak yang saya tidak ada...

saya tak punya harta yang banyak untuk dibanggakan
saya tak punya pakaian mahal untuk ditayang-tayang
saya tak punya blackberry/ i-phone / tab untuk ditunjuk-tunjuk
saya tak punya kereta mahal untuk dimegah-megahkan
malah
saya miskin... sebab saya tiada anak-anak mahupun suami!

pun begitu saya masih diperkatakan itu dan ini...

manusia... sememangnya matlamat hidup kita berbeza. Hidup saya untuk kebahagian dunia dan akhirat. Sementara nyawa masih dipinjamkan oleh-Nya, saya mahu nikmati seadanya.

4 comments:

  1. meh kite tutup mulut tempayan je....mulut manusia besor sket dr tu...susoh nk tutup

    ReplyDelete
  2. buat dek je la nani ooi... mulut org mmg tak boleh ditutup. pergi travel pun bukan menyusahkan diorang pun. saje jeles tu

    ReplyDelete
  3. sape yg kepoci tuh? meh aku cilikn molot dia.. hazab sgt kekdahnye

    ReplyDelete
  4. ei...jahatnya manusia itu..jangan layan...enjoy ur life to the fullest...biar pi orang tu gila nak cakap apa...yang penting kita enjoy...

    ReplyDelete