Followers

Monday, May 18, 2009

Kisah kenduri nasi dagang

16 Mei 2009 ; Sabtu

Kenduri nasi dagang la kononnye. Sakit2 badan aku dibuatnye. Tapi puas hati. Hajat masak2 & makan2 dengan kawan2, teman2 & sahabat2 menjadi. *Tepukan gemuruh buat ira, nilly & ita! Tanpa korang masak2 & makan2 kite sure x menjadi.

Mula2 terpk jugak, cam carik penyakit je buat makan2 tgh2 bulan purnama! wargh... tp plan tanpa dirangcang tu sebenarnya yang menjadi. Paling x sangka cubaan pertama masak nasi dagang & laksa penang menjadi. Masak dlm kuantiti yg banyak pulak tu. Budget utk 100 org makan. Cuak jugak takut x jadi. Nasib baik ada mak tolong jadi penasihat dari kejauhan. *terima kasih pada maxis. Cukup bulan bayar bil!

erm.. overall semuanya menjadi. Tetamu yg dtg pun ramai giler, dari jam 11 am - 9 pm org datang. Sampai aku sendiripun x kenal kawan sape yg dtg. Layan je yg mane sempat dilayan. Rasa2nya, lbh 100 org jugak yg dtg. Nasib baik la semuanya mencukupi. xde yg kurang. Menu paling laku nasi dagang la. Licin! last2 tggl kuah je. Tp, kuah laksa penang ada lg 1/2 periuk kat rumah. Aku sendiripun x makan, x tau rasanya camne. Diorg cakap pedas giler, sbb tu aku takut nak makan. Hahahaha... sendiri masak, sendiri x suka pedas, tp termasak pedas pulak. xpe la.. janji jadi.

Kelakar..
Bila ramai yg bertanya sempana ape aku & kwn2 buat majlis ni,
aku sendiri pun x tau ape jawapannya
Sbb mende ni jadi secara x dirangcang
kebetulan plak, skrg baru free.. so, dah ada masa terluang, buat la
Macam2 spekulasi..
kekonon nak menamatkan zaman bujang la.. nan ado.. bak kata nilly, "saya masih menunggu BAS yang sesuai!"
Cuma aku boleh kata, kenduri ni ala2 kesyukuran la.
Alhamdulillah, akhirnya 1 1/2 thn masa berjuang utk segulung sarjana telah berjaya dilalui dengan jayanya. Semuanya cukup terbeban sebenarnya. Tapi berbaloi. Masa yang byk mengubah aku menjadi aku yang lain.
Dan,
harap2nya rezeki & jalan hidup kami lebih2 dipermudahkan oleh-Nya. Amin..




PM : masih sakit2 badan. aduh... i need massage!!

No comments:

Post a Comment