Followers

Friday, June 15, 2012

Discovery Miri : Day 3 - Taman Selera

Balik dari Gua Niah, kami singgah makan di Taman Selera. Taman Selera, terletak di Brighton merupakan taman rekreasi yang tertua di Miri. Selain dari Miri Luak Esplanade, taman ni antara tempat berekreasi penduduk tempatan, sebab kawasan ni terjaga siap dengan taman permainan dan medan selera. Jadi kalau  rasa nak cuba seafood atau makanan tempatan, Taman Selera antara tempat yang perlu disinggahi kalau datang ke Miri!

Masa kami sampai, hampir pukul 4.00 pm, kebanyakan gerai-gerai kat situ baru beroperasi. Orangpun tak ramai lagi. Masing-masing order makanan macam kebulur je. Sate dan cendol kat sini sangat sedap! 

Tenang je duk kat tepi pantai ni
Tambak : pantai yang agak terhakis di tambah dengan batu untuk lindungi pantai daripada dihakis ombak
ombak vs hakisan pantai
Tanjung Lobang :  sekali tengok macam Elephant Trunk kat Guilin pulak

Lepas makan, kami terus balik ke guesthouse. Kenyang, penat sama banyak. Mandi dan solat, lepas tu semua ketiduran tak sedar diri sampai ke pagi!

No comments:

Post a Comment

Post a Comment