Followers

Saturday, December 31, 2011

Triple celebration

Tahun baru 2012 bakal muncul beberapa jam saja lagi. Kenangan 2011 akan kita simpan dan buka buku baru untuk 2012. Jadi atas permintaan GBS, kami buat sambutan. Biasalah kalau dengan GBS tak ada aktiviti lain yang lebih menyeronokkan selain dari makan, jalan, makan, jalan, makan, makan dan makan!!

Kenduri Ketam ni kira idea cik wardah yang katanya mengidam nak makan ketam. Dan seperti biasa kalau bab makan-makan memang kami tak pernah tolak. Pagi tu, seawal pagi saya dah ke pasar mencari ketam. Memang tiap-tiap minggu pun wajib ke pasarkan? Dah namapun anak-anak ramai.


cuba bayangkan 3kg ketam hanya dimakan oleh 6 orang!! Pengsan....

Masuk dapur basuh ketam, siang bawang dan pape yang patut. Sebelum tu perkara pertama yang saya buat, basuh beras pulut yang saya rendam sebelum ke pasar tadi. Nak buat pulut kuning la katakan. Pulut kuning pulak atas permintaan kak, al-maklumlah selasa lepas kami berdua dah khatam iqra'. Alhamdulillah, walaupun hanya iqra' tapi perasaan seronok tu lain macam rasanya. Ye la, selama ni kita mengaji ikut sedap mulut kita je baca, tajwid ke mana, bacaan ke mana. Kali ni bila dah berguru seronoknya memang lain macam! Jadi untuk meraikan kemenangan kami ni, saya buat pulut kuning dan rendam daging. 1'st time buat ni. Nasib baik jadi dengan jayanya! yeay!!

pulut kuning rendang daging sempena khatam iqra'

Ketam masak merah dah ada, kerang rebus pun ada, pulut kuning dan rendang daging siap, tinggal side dish je. Kebetulan dua minggu lepas masa duk belek web everyday, ada pulak promosi kek. So, ape lagi saya terus beli manggo cheese cake as our side dish. Bolehlah celebrate birthday ira skali. hiks. Walaupun ira nun jauh di bumi eropah, tapi kami ni konon-kononnya nak wish birthday ira 27hb lepas secara maya. Kek dah ada, ape lagi!!! Saya paksa GBS bagi post terbaik utk ira! hiks

Ok. Saya nak promote pasal manggo cheese cake yang saya beli tu pulak. Untuk 1kg kek ni harganya ialah RM68.00. Tapi bila beli kat everyday dapat RM38.00. Mungkin untuk promosi kot. Boleh rujuk sini untuk info. Kedai ni terletak di Bukit Damansara. Ni alamat dia kot-kot ada sesiapa yang berminat nak merasa kek yang GBS makan :

Merienda de Eva
50-G, Jalan Medan Setia 2,
Plaza Damansara, Bukit Damansara,
50490, Kuala Lumpur.
Tel : 03-2092 2072



Happy BESTday ira! Balik Malaya make sure dapat title 'DR'!


manggo cheese cake from Merienda de Eva. Sedap giler!

Budak comel kat bawah ni pulak ialah Hani. Anak salah seorang parents yang hantar anak kat taska kami. Kebetulan mak dia terpaksa kerja hari ni. Maklumlah, hari terakhir bayar zakat untuk tahun 2011... Jadi mak dia kena stayback sebelum zakat tutup akaun. Disebabkan Hani ni ramai peminat terutamanya Kak, saya pun culik dia dari taska dan bawak dia ke rumah. Ape lagi memang riuh rendah la rumah tu hari tu. Dah la si Hani ni manja kededek... pantang xde orang mula la di menangis. Practice orang bujang sebelum ada anak sendiri. hehe.



Jadi untuk penutup tahun 2011, kami sambut tahun hanya di rumah. Walaupun hanya di rumah rasanya ia penuh makna dan ketawa sebab ia disambut bersama-sama kawan-kawan yang kita sayang!

mawar : nak try buat pavlova dan panna cotta pulak!

No comments:

Post a Comment