Followers

Thursday, January 19, 2012

Autumn in Korea



Ni cerita basi backpack via trip dengan GBS. Sekarang baru ada kerajinan nak siapkan entry lapuk ni. haha. Ni kira trip pendek GBS dari 14 - 19 Sept. 2011. Kami pergi 8 orang. Konsep kami lite and easy. Kira lama jugaklah nak buat itinerary, study tempat yang mampu nak cover dlm tempoh 4 hari full. So, schedule kami agak pack! Tapi Alhamdulillah sempat cover beberapa tempat di sekitar Seoul, termasuk Nami Island dan Mount Sorak.

Korea Selatan merupakan salah satu negara 4 musim, iaitu musim luruh (Sept - Nov), musim sejuk (Dec - Feb), musim bunga (Mac - May dan musim panas (Jun - Ogos). Masa trip kami tu, kebetulan jatuh musim luruh. Saya dah berangan nak berjalan bawah pokok berdaun merah yang gugur... skali sampai nan ado! Masa saya sampai tu, masih dalam peralihan musim panas ke musim luruh. Cuaca panas macam kat Malaysia jugak. Adeh... kechewa!!

Untuk info boleh rujuk SINI

Berbalik pada trip GBS, flight kami malam, pada pukul 11.00 malam dan dijangka sampai pada 6.20 pagi waktu tempatan. Memandangkan saya yang tukang beli tiket, jadi seminggu sebelum bertolak saya dah siap check in online dan print semua doc yang patut. Dalam pukul 9.00 malam tu semua dah sampai, berkumpul dan check in luggage. Alhamdulillah semua proses berjalan lancar. Masa beratur tu saya tengok ramai jugak orang Malaysia yang nak ke Korea. Maklumlah... 2011 adalah tahun kegemilangan K-Pop!

Dah selesaikan semua urusan luggage, kami semua ke imigresen. Settle urusan semua masuk ruang menunggu.. Tepat 11.00 mlm flight berlepas. Kembara kami ke bumi Korea bermula! Aja-aja hwaiting GBS!

* Bersambung : hari pertama di Korea

* aja-aja hwaiting = berusaha @ good luck

No comments:

Post a Comment