Followers

Tuesday, June 16, 2009

Cerita II : Putus cinta, tak bermakna hilang segala-galanya!

Pernah putus cinta? Angkat tangan!! Haaa... mengaku! Siapa 'ngelat' kena 'piat' telinga! Terfikir juga bagaimana rasanya putus cinta ye? Pernah seorang teman mengadu tentang kekecewaannya ditinggalkan orang yang disayangi. Katanya, dia sudah tiada apa-apa lagi selain orang yang dicintai. Dia sudah hilang segala-galanya. Sudah tidak sanggup meneruskan hidup kerana cintanya sudah pergi. Owh... kuatnya penangan cinta.

Saya tidak mampu berkata apa-apa. Hanya mampu menenangkan perasaannya saja. Entah? Macam Dr. Love pulak saya ni, asal putus cinta je, carik saya! Macamlah saya ni pandai sangat bagi nasihat... Bagaimana mahu memberi kata-kata perangsang terbaik sedangkan saya sendiri tidak pernah putus cinta? hahaha... Naifnya saya!

Kata teman, perasaannya amat sakit! Hati seperti kaca yang terhempas ke lantai. Berkecai dan tak mampu dicantum-cantum kembali. Dan lukanya masih berparut walaupun sudah sembuh. Begitukah?

Erm... cinta bukan segala-galanya. Putus cinta bukan bermakna kita akan hilang segala-galanya. Itu pendapat saya. Tidak salah bercinta dan putus cinta adalah lumrah dalam kehidupan. "Jika ada pertemuan, pastinya akan ada perpisahan." Dan setiap pertemuan bukan selalunya akan berakhir dengan satu penyudahan yang menggembirakan, kadang-kadang mungkin kecewa akan menjenguk! Itu yang pasti.

Bercintalah sekadarnya sahaja. Kerana bercinta bukan bererti kita perlu serahkan segala-galanya kepada yang dicintai. Ia pasti menyakitkan jika ditinggalkan. Yang penting niatnya adalah kerana Allah.

No comments:

Post a Comment