Followers

Sunday, June 09, 2013

TRIP SELEKEH (19) : Good bye Hanoi

Hari ke-9

Hari terakhir di Hanoi.

Bangun seawal pagi dan kemas beg. Mujur beg tak beranak pinak - datang satu beg penuh dengan makanan, balikpun satu beg jugak tapi penuh dengan baju kotor. Haha.

Selepas sarapan, taxi airportpun sampai. Tambang taxi 3usd/person - memang mahal kalau dibandingkan naik bas biasa untuk ke airport iaitu hanya 0.3usd. Tapi disebabkan flight kami di awal pagi (route AA Hanoi - KL hanya sekali sehari), jadi kami tak berani ambil risiko terlambat sampai di airport. 

Sarapan terakhir di Hanoi sebelum balik.
Perjalanan dari hostel ke airport lebih kurang 45 minit. Driver taxi pulak bawak taxi macam nak bersiar-siar. Nasib baik awal lagi. Sampai di airportpun masih awal. Kami ada masa nak jalan sekitar airport sambil habiskan sisa-sisa duit dong dan usd. hehe

Agak-agak nak habiskan dong /usd bolehlah singgah di kedai souvenir ni. Harga di sini 30-40% lebih murah daripada kedai-kedai lain.

9.20am, flight selamat berlepas meninggalkan bumi Hanoi dan sampai di Malaya lebih kurang pukul 1.45 pm. Berpeluang menjejak tempat orang dalam tempoh yang singkat bersama kawan-kawan rasanya banyak memberi pengalaman buat kami. Yang mampu dikongsi, saya kongsikan di blog ini, tapi walau sebanyak mana pengalaman yang dikongsi sememangnya tak akan sama dengan apa yang kita sendiri alami. Apa-apapun trip kali ni memang best. Sempoi, selekeh tapi semuanya manis untuk dikenang. Yang pahitpun jadi manis bila dikenang-kenang tau.

~ TAMAT 


No comments:

Post a Comment