Followers

Monday, July 01, 2013

Perkara yang buat kita tersenyum

Red velvet, puding roti dan nasi goreng ikan bilish (ejaan ikut sebutan Raisa) yang disediakan oleh 'mama' dengan penuh kasih ketika 'ayoh' jauh di pelantar khas untuk GBS. Siapa tak terharu, walaupun datang dengan perut kenyang lepas makan nasi beriani kenduri, kami tetap disambut dengan hidangan yang penuh di atas meja. Dah la kami berkampung sampai ke malam, bila nak balik siap tapau tu! BTW, terima kasih daun keladi 'mama'!

Macam-macam perkara yang mampu buat kita tersenyum kan?

Salah satunya... bila tengok makanan yang buat liur kita meleleh macam ni. Tambah pulak bila ia disediakan oleh kawan-kawan yang kita sayang. Lagi meleret senyum tu - sampai ke telinga!

Dah menjadi 'tradisi' kot, bila dah lama tak dengar khabar dari GBS, mulalah 'mama' di Kota Kemuning bising, rindulah, lama tak gosip-gosip la dan semua ini akan 'mengheret' kami semua ke sana. Sekarang ni susah benor GBS nak berkumpul macam dulu. Tambah pulak bila ada 'budak-budak sekolah' yang sibuk memanjang dengan presentation, kuiz, test, kelas lagilah payah tak bertemu mata. Jadi sekali dapat jumpa, memang kecoh! Macam-macam cerita keluar. Suatu hari nanti kalau ditakdirkan terpisah jauh, saya pasti akan rindukan moment ini!

Saya yakin antara kita semua mesti ada perkara yang akan buat kita semua tesenyum kan?

2 comments:

  1. alolo k.intan, jgn la sedih.

    ini entry nak suruh senyum lebar-lebar tau! hahaha

    ReplyDelete