Followers

Friday, January 24, 2014

Miracle in Cell No. 7

Saja nak berkongsi satu movie yang saya baru tengok. Er.. matapun bengkak lagi dek kerana 'kehujanan' masa tengok cerita ni. Sangat sedih cerita ni! Tapi dalam masa yang sama cerita ni buat saya tergelak besar sebab kelakar!

Cerita ini tentang kisah seorang anak yang terpaksa berpisah dengan ayahnya (ayah dia mental disable) selepas ayahnya ditangkap atas tuduhan membunuh dan rogol kanak-kanak lebih kurang sebaya dengan Yesung. Kesian Yesung sebab tak tahu tentang ayahnya selepas ayahnya ditangkap. Tapi budak Yesung yang bijak dan comel ni seakan-akan tahu ke mana ayahnya pergi. Sehinggalah rumah yatim tempat yang dia tinggal tu adakah petunjukan di penjara tempat ayahnya dipenjara. Selepas itulah bermula kisah ajaib yang berlaku di dalam sel bernombor 7.

Kalau nak tahu kisah kesudahan korang kena tengok sendiri la ya!

Sayapun baru tengok sebab tak tahan 'godaan' cik bunga yang kata cerita ni best! Terus tanya pakcik google mana nak tengok!

Bak kata cik bunga, jalan ceritanya 'rare' sebuah movie korea. Satu kisah hubungan antara anak dan ayah yang bisa buat semua orang tersentuh hati. Budak comel Yesung ni memang sesuai dengan wataknya dan Yesung besar lakonan 'makwe' Kim Tan - Park Shin Hye juga sangat terkesan walaupun scene dia tak berapa banyak.

Sesiapa yang terasa nak tengok boleh tengok di SINI.

Gambar-gambar di bawah semua saya 'cedok' dari pakcik google. hihi

Rakan sel no.7 ayah Yesung
Yesung dan ayahnya menari tarian Sailor moon - salah satu karektor cartoon yang popular ketika itu. Disebabkan beg Sailor moon ini jugalah yang mengheret ayah Yesung ke penjara dan akhirnya terpisah dengan Yesung
Salah satu scene Yesung dan ayahnya dalam penjara


3 comments:

  1. dh tgk.. banyak pulak pasir masuk mata... =(

    ReplyDelete
  2. Izza, bukan setakat mata masuk pasir, banjir teruss!!! huhu

    ReplyDelete
  3. maka ms pun turut tergodaaaaaaaaaaa!!!!!!!

    ReplyDelete